Bjarne Haar Gøngemester for tredje gang

Skakklubben afholdt igen i år og for 6. gang i træk dens efterhånden traditionelle og meget populære Gøngeturnering, som er en enkeltmandsturnering over 5 runder. I år var der deltagelse fra 32 spiller, som kom fra otte forskellige omegnsklubber. Disse spiller blev delt op i fire grupper efter deres individuelle styrke, og i den øverste gruppe, den såkaldte mestergruppe, var den forsvarende mester, Martin Hansen fra Nyk.F., naturligvis også med. Og den forsvarende mester, som for øvrigt er søn af en af Danmarks i alt elleve stormester, Lars Bo Hansen, lagde med sejre i de første to partier da også ud som lyn og torden, og alt så ud som om han ville kunne forsvare titlen fra i fjor. Men så slappede han lidt for meget af ved at tage remis de næste to runder, og så kunne Gøngemesteren fra 2003 og 2004, Bjarne Haar fra Næstved, nå op til ham, således at begge spiller havde 3 point inden sidste runde, hvor de ydermere skulle møde hinanden ! God og heldig dramaturgi, og det blev da også et dramatisk parti, hvor Bjarne Haar til sidst vandt og dermed for tredje gang vandt 1. prisen !

Men også for spillerne fra Præstø var det en god turnering idet flere af dem kunne blande sig imellem præmietagerne, som det fremgår af følgende slutresultater:

Mestergruppe: 1. Bjarne Haar, Næstved 4 p., 2.-3. Martin Hansen, Nyk.F. og Claus Hansen, Maribo 3 p., 4. Bjarne H. Andersen, Køge, 2,5 p., 5. Morten F. Jensen, Præstø 1,5 p., 6. Peder L. Larsen, Næstved 1 pt.

Basisgruppe 1: 1. Jørgen Klausen, Nordfalster 4 p., 2. Thomas Wesche, Præstø 3,5 p., 3.-5. Peter Thomsen, Knud Hansen og Mogens Jensen, alle Præstø, 2 p., 6. Jan Larsen, Møn 1,5 p.

Basisgruppe 2: 1.-2. Henning Mogensen, Sydøstlolland og Uffe Christensen, Præstø, 3,5 p., 3.Jens P. Petersen, Sydøstlolland 3 p., 4.-5. Theodor Gisli, Østsjælland og Egon Hansen, Præstø 2 p., 6. Svend E. Wehlast, Østsjælland 1p.

Basisgruppe 3: 1. Knud A. Olsen, Næstved 4 p., 2. Bo Munksgaard, Næstved 3 p., 3.-4. Lars Søndergaard og Frede Rasmussen, begge Præstø 2,5 p., 5. Anders Larsen, Præstø 2 p., 7. Henning Jakobsen, Nordfalster 1,5 p.

Basisgruppe 4: 1. Erik Nesheim, Østsjælland 4 p., 2. Peter H. Jensen, Præstø 3,5 p., 3.-4. Knud Eriksen, Præstø og Bjarne G.W. Pedersen, Østsjælland 3 p., 5. Arne Kemp, Vordingborg 2 p., 6.-8. Ove Toftvang, Østsjælland, Anders Brygger, Præstø og Peter R. Sørensen, Nordfalster, alle 1,5 p.