Mern/Præstø, 22. august 2005

indbydelse til turen til vores venskabsklub i uetze

Kære skakvenner,

efter at vi havde vore tyske skakvenner på besøg sidste år til endnu et dejligt og hyggeligt arrangement, er det i år vores tur til at besøge dem ”dernede” i den lille, hyggelige by – og jeg ved jo ikke hvordan I har det, men jeg glæder mig allerede helt vildt !

Uetzes invitation kom for lidt mere end en 14 dages siden, og efter at jeg har konsulteret de allerfleste af jer ang. den foreslåede dato står det nu fast at turen vil foregå

fra d. 16.-18. september 2005 !

Alle medlemmer inviteres hermed til at deltage i denne superhyggelige tur, som udover en masse skak også byder på sjov, oplevelser & venskab en masse !

Vi kører fra Præstø ca. kl.13.00 om fredagen og er hjemme igen ca.kl.18.00 om søndagen, prisen for dette arrangement vil ligge i omegnen af 300,- kr. , som går til benzin, færge og gave til tyskerne.

Til de i denne sammenhæng lidt ”uøvede” kan jeg desuden oplyse følgende:

Vi sover privat hos vore tyske venner (I kan være ganske rolige, de er søde+rare alle sammen), alle måltider undtagen morgenmaden indtages på ”spillestedet” (hjemme hos tyskernes arrangør, Frank Sojka). Fredag aften er der lynturnering (meget sjovt & udfordrende med ca. 20 deltagere !), og om lørdagen er vi på tur hele dagen, for 2 år siden var vi hos Volkswagen i Wolfsburg. Om aftenen er der holdkamp, som vi har vundet de sidste mange (10 ??) år ! Herefter hygge, f.eks. med div. skaklege, og om søndagen drager vi så småt nordpå igen ca. ved middagstid.

bak op omkring vores tysklandstur – det ville være dejligt hvis vi kunne komme afsted med 10 deltager eller flere !!!

tilmeldingsfristen  er sat til søndag d. 11. september 2005 – og I er meget velkomne til at spørge hvis der skulle være noget I er i tvivl om !

Vel mødt til vores Uetze tur 2005 !

Mange skakhilsener fra

Thomas W.