Præstø Bymesterskab 2000

Bymesterskabet blev atter vundet af en Jensen, og efter et yderst spændende familiedrama.

Der måtte lynomkamp til før Morten Jensen kunne udråbes som vinder. Både far og søn endte nemlig begge med 5 point af seks mulige.

Efter vi i flere år i træk ikke har set særlig mange nye ansigter til denne åbne turnering, dukkede der i år ikke færre end 8!! Op. Dette var naturligvis meget positivt og vi må håbe at så mange som muligt bliver i klubben. I denne sammenhæng er det værd at bemærke at den generelle tendens i 2.hovedkreds desværre er, at klubberne mister mange seniormedlemmer, og det er jo helt rart at det modsatte er tilfældet i Præstø. Det viste sig at flere af de nye spillere havde deltaget i skakdysterne i gågaden i forbindelse med kulturdagen. Et synligt bevis på, at det betaler sig at vise flaget.

Tilbage til turneringen; Gruppen for ikke medlemmer blev vundet af Bassam Daoud efter omkamp med Jonas Jørgensen. Her følger den samlede stilling:

1.

20.

Samir Ezzaaf

Ikke medlem

Tillykke til Morten F. Jensen! og Bassam Daoud!

Se også artiklen som var i klubbladet okt. 2000.

/Erik O. Hansen