From: Thomas Wesche [thomasogpia@mbox301.get2net.dk]
To: medlemmer@p-skakklub.dk
Subject: Tyskernes besøg

Hej alle,

det ligger nu fast at vores tyske skakvenner kommer og besøger os i weekenden fra d. 29. september – 1. oktober 2006 – Frank Søjka havde lavet et lille rundspørge i klubben, og det viste sig at der stort flertal for denne weekend frem for weekenden i november måned, hvor der ikke var ret mange der kunne. Og så var der jo ikke ret meget at betænke sig længere – invitationen til weekenden om en 1½ uges tid blev udtalt med d et samme !

Det er jo fint, synes jeg, med hensyn til vejret – men betyder samtidig at vi får temmelig travlt med hensyn til forberedelserne, så vi må se at komme i gang !

Jeg vil nu opfordre alle der er interesseret til at bidrage til at besøget også denne gang bliver en succes, og jeg vil i denne sammenhæng gøre opmærksomme på/bede om følgende:

1)     Jeg forventer naturligvis meget at de, der tidligere med stor succes har deltaget i arrangementet, også denne gang er med, men vi ville da blive umådelig glade hvis der denne gang også var nogle nye ansigter iblandt deltagerne ! Kom endelig ”ud af busken”, det er nogle helt usædvanlig tyske fyre vi har med at gøre, og også de ville sikkert blive glade hvis det ikke var de samme ansigter de skulle ”glo” på hver eneste gang, så tag mod til dig og være med til dette flotte arrangement !

2)     Vores tidligere medlem, tidligere holdleder/glædespreder/m.m., Claus Hansen, har allerede meldt sig til igen, hvilket er absolut en glædelig nyhed !

3)     Jeg må meget gerne få at vide inden kommende weekend, hvem der kan have overnattende gæster boende. Vi skal efter de nyeste forlydender sydfra regne med at de kommer med en 8-10 stykker, så vi skal helst være en 5 mand der han have dem sovende derhjemme. Håber meget det kan lade sig gøre !

4)     Der vil også være denne gang lynturnering fredag aften, og – i det mindste ! - denne aften må I meget gerne allerede nu krydse af i kalenderen – her skal der bare dukke så mange klubmedlemmer op som overhovedet muligt ! Det var lidt sløjt med deltagelse af dem der ikke var med hele weekenden for to år siden, kan jeg huske, det må vi meget gerne gøre bedre denne gang !

Angående den ren praktiske del af besøget vil jeg gerne oplyse følgende:

1)     Vi skal naturligvis finde ud af hvad vi skal have at spise fredag og lørdag aften, og her må jeg altså indrømme at jeg p.t. ingen ideer har overhovedet (det kommer selvfølgelig, men kan vi vente så længe ??) ! Så, hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode inputs her ville jeg blive rigtig meget glad (og gav måske også en øl enten fredag el. lørdag !!) ! Claus H. har allerede meldt ud at han og konen meget gerne vil stå for sandwiches til turen lørdag igen (=gentage den store succes fra for to år siden !), dejligt !

2)     Vi ville blive meget glade hvis der var nogen der kunne bage nogle kager til både fredag aften og lørdag eftermiddag, der kommer naturligvis en herfra, men vi skal nok bruge en 5-6 stykker.

3)     Vores udflugtstur lørdag: overvejelserne går mere og mere på at vi vil besøge Middelaldercentreret i Nyk.F., Knud Åge har lovet at finde ud af betingelserne dernede. Hvad synes I om det ? Jeg synes at det lyder meget godt, men igen: hvis der er nogen ”derude” der har en anden god ide skal vedkommende endelig komme frem med den !

4)     Jeg har fået den ide at vi i stedet for den traditionelle fodboldkamp fredag (den var lidt tam for to år siden) kunne tage Petanque banerne i brug. Nærliggende, da de jo ligger lige ved siden af, og et forsøg på at prøve noget nyt. Jeg vil gerne kontakte Allerslev Petanque hvis der er stemning for dette nye initiativ !

5)     Jeg vil lige tage en snak med formanden og kasseren m.h.t. om der er mulighed for et lille tilskud fra klubbens side, og mon ikke der er det efter det flotte regnskab ? Ellers skal vi nok påregne et beløb på 450.- kr. i deltagelsesgebyr for alle dem der er med hele weekenden.

6)     Og så endnu en nye ide herfra: hvis vejret bliver rigtig godt, kunne man jo tænde et bålsted ude på græsplanen, det kunne være hyggeligt når vi nu alligevel stod derude og nød bajerne ! Er der en der ligger inde med sådan et lille bålsted af jern, jeg har set dem et par steder efterhånden, så vil jeg gerne sørge for de nødvendige brænde ?!!

Det var så det jeg kunne finde på herfra – jeg håber meget at vi igen denne gang bliver en del medhjælper der står sammen om arrangementet og hjælper hinanden – jeg er sikker på at det nok skal lykkes ! Læg lige hovederne i blød, og så hører jeg meget gerne fra jer – på forhånd mange tak !

Thomas W.

Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 193 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.