13. oktober 2003 - Ur-match i Haslev - v/Erik Carlsen og Dennis Jensen (fotograf)

Det blev alligevel ret spændende, set med Køge-briller.... Den årlige venskabsmatch mellem Sydøst Sjællands Skakklub (Faxe), Køge Skakklub, Haslev Skakklub, Præstø Skakklub og Skovbo Skakklub havde samlet 64 spillere på biblioteket i Haslev.

Efter en noget skuffende 1. runde, hvor vi nok kunne have scoret 1½ point mere, endte Køge Skakklub med en score på 50%. Det blev nemlig til 5 sejre og lige så mange nederlag.

I 2. runde tog vi så virkelig revanche, og med lidt held kunne vi have hentet 2 halve point mere, der ville have givet os sejren. Det var Bjarne Andersen og Henry Petersen, der begge havde muligheden for at score det ekstra halve point, men tidnød resulterede i et par slappe træk, hvilket modstanderne straks benyttede sig af.

Køge Skakklub opnåede 8 ud af 10 mulige points i sidste runde, der desværre lige netop ikke var nok til den eftertragtede 1. plads, der ville indbringe klubben et skakur.

Præstø, der var kommet rigtigt godt ud af 1. runde, havde scoret næsten 80% og var derfor svære at skulle hente. De havde i hvert fald lige rigeligt nok med point, da regnskabet endeligt skulle gøres op.

Ja, det blev Præstø, der løb med uret denne gang. De blev nummer 1 med 68,75%. Vi i Køge Skakklub kæmpede os desværre kun til 65%, mens Sydøst Sjælland på 3. pladsen scorede 49,59%. Lige efter fulgte Skovbo med 42%. Haslev rundede tabellen af med en 5. plads og 32,61%.

Det var som sædvanlig en hyggelig aften, hvor det sociale også er i højsædet. Det er Køge Skakklub, der skal arrangere turneringen næste sæson.