Klubmester 90-91 (fra klubbladet 1990-91 nr.4)

Der var spænding frem til 10. og sidste runde, for at finde frem til årets klubmester. Inden runden førte Morten F. Jensen med ½ point foran Jørgen T. Madsen.

Jørgen (med hvid) skulle møde Tino Madsen, og Jørgen vandt kampen. Morten skulle have sort mod Erik O. Hansen. Erik har i år markeret sig med mange gode resultater. Morten spillede en skarp variant: 1.d4-Sf6 2.c4,e5!? Erik måtte til sidst kapitulere mod overmagten. Jørgen kunne således ikke gentage succesen fra sidste år.

Det blev den mest aktive spiller i klubben, Morten, som løb med mesterskabet. Han kan nu se frem til at skulle sidde ved 1. brættet når Præstø næste år spiller i A-rækken. Morten har i år deltaget i mange turneringer og kun opnået fremgang. I skrivende stund har Morten en rating på 1864 efter DM i Lyngby.

Gruppe 2:

Igen i år blev det Anders F. Jensen som løb med mesterskabet i gr.2. Anders har i år været en god kapacitet for klubben, han har deltaget i en del EM turneringer med flotte resultater. Anders er bl.a. blevet nr.2 sammenlagt i Grand Prixturneringen!! Så vidt redaktionen erfarer, var Anders med til at vinde SM for 4 mandshold med Vordingborg Gymnasiums 1. hold!! Og dermed skaffede dem adgang til DM. Men det kan vi sikkert få Anders til at fortælle mere om.

Anders er også den som har scoret flest point på B-holdet og dermed får han B-holdets FIDUSPOKAL med 4 point ud af 5 mulige. Redaktionen ønsker hermed tillykke og håber du fortsætter i samme spor til næste år. Så kan du snart give os alle sammen BAAAANK !!