Lidt om Præstø Skakklub

Præstø Skakklub holder til på SFO2 Abildhøjgården, Rugvænget 72a, 4720 Præstø.

Klubaften: Mandag kl.: 19.00. Rygning: Rygeforbud i spillelokalet. Vi er ca. 30 medlemmer. Vi stiller med 3 hold i holdturneringen for 2. hovedkreds. 1 hold i Mesterrækken og 2 hold i B-rækken.

Man behøver ikke at være skakmester for at være medlem, der er plads til alle uanset styrke. Man kan næsten kalde det en seriøs hyggeklub. Vi har et godt klubklima, hvor alle snakker med alle, og hyggen er i højsæde.

Der sker noget hver mandag i klubben. Hvis vi ikke spiller holdkamp eller klubturnering. Vi har også åben skakhygge (GP). Der kan alle komme og deltage, og man behøver ikke være med hver gang! Der er også mange andre tilbud. Vi afholder lynturnering, knockout turnering og slutter sæsonen af med Gøngeturneringen (EMT). Alle tilbudene vil fremgå i vores aktivitetskalender.

Siden 1989 har vi mødtes hvert år med vores venskabsklub Üetze fra Tyskland, skiftevis hos dem og hos os. Vi spiller en holdkamp og en lynturnering. Arrangementet varer 3 dage i den sidste weekend i august.

Siden 2003 har vi deltaget i den årlige 5-kant's turnering, som afløser for St. Heddinge. Denne turnering var vi så heldige at vinde. De andre deltagende klubber i turneringen er: Faxe, Køge, Haslev samt Skovbo.

Hvis man har lyst til at kigge indenfor på vores klubaften, er dette naturligvis helt i orden. Har man lyst til at prøve lykken, er første kvartal gratis!

Præstø Skakklub afholder åben hus de dage hvor der spilles Åben Skakhygge (GP). fra kl. 19.00 til ca. 22.00. Alle er velkomne!

Formand for Præstø Skakklub

Morten F. Jensen