Skovbo spiller vinder skakklubbens jubilæumsturnering

Præstø Skakklub havde inviteret til ”fødselsdagsskak” – og 48 spiller fra Sjælland, Falster og København havde indfundet sig for at fejre med ved at spille 9 partier hurtigskak i turneringen ”Møns Bank Chess” i anledning af klubbens 70 års jubilæum !

Der var forholdsvis store pengepræmier på spil, men dette forhindrede ikke spillerne i at tilbringe en aldeles hyggelig dag i en meget venskabelig atmosfære omkring det ”kongelige spil” på Klosternakke-skolen, hvor Præstøs formand Morten F. Jensen stod for turneringsledelsen.

Det stod ret hurtigt klart, at kampen om 1. pladsen ville blive et anliggende de to på papiret stærkeste spiller imellem: både Kristian Haumøller fra Dianalund og Bo Garner Christensen fra Skovbo havde vundet deres første fem partier, og efter Christensen vandt deres indbyrdes opgør i 6.runde tegnede der sig et klart billede af turneringsvinderen ! Og rigtigt nok: 41-årige Bo Garner Christensen vandt også sine sidste tre partier, og med meget overbevisende 9 sejre i 9 partier kunne han kåres som sikker og meget fortjent vinder af Præstø Skakklubs 70 års jubilæumsturnering ! Henrik Dahl Pedersen, ligeledes fra Skovbo, blev nr. 2, og på tredje pladsen kom Bjarne Haar fra Næstved. Bedste Præstø spiller blev Torben Jensen på en mange-delt 9. plads med 5,5 point.

Prisen for ”Bedste Junior” gik til Kristian Haumøller foran Lasse Dinesen, Skovbo, og præmien for ”Bedste Senior” blev vundet af Orla L. Mortensen fra Forlev foran Egon Hansen fra Præstø.

”Vi har haft en fantastisk flot dag, som også har givet rigtig god reklame for skakken i Præstø, og jeg vil benytte lejligheden til at takke vore sponsorer: Hovedsponsor Møns Bank samt NORDEA og Danske Bank – uden dem havde turneringen slet ikke været mulig at gennemføre i dette omfang !”, slutter en glad og tilfreds formand for Præstø Skakklub, Morten F. Jensen.