Skoleskak i Præstø

Så er Præstø Skakklubs skoleskak skudt i gang. Der er indtil videre 6 meget skak interesseret drenge, der intensivt følger undervisningen i klubben om tirsdagen fra kl. 18.30 til 20.00. Vi har snakket om skakspillets oprindelse, brikkernes værdier, konge og dronning mod konge samt enkle matopgaver og meget mere.

Lørdag d.22/2-03 deltager 2 af drengene for første gang i en turnering. Vi tager til Pondus Cup i Nykøbing F., det skal nok blive meget morsomt.

Hvis nogen i klubben, skulle have lyst til at overvære, deltage eller andet i undervisningen, skal I være meget velkomne. Det gør intet hvis junior medlemmerne, bliver bekendt med andre medlemmer end lige mig. Det kan være med til at skabe et større tilhørsforhold til selve Præstø Skakklub på længere sigt.

Hjemmesiden er udvidet med en skoleskak sektion, her kan diverse oplysninger hentes vedr. vores skoleskak afdeling.

Morten